Assalamualaikum I decided to meet dentist early october 2013 after suffering serious toothache, makan tak lalu, tidur tak lelap, hari hari rasa nak menyumpah orang je. So I kumpulkan keseluruhan tenaga fizikal dan mental untuk bertemu dengan dentist. I went to klinik pergigian AU2, after several discussion with Dr. Bala (which is the nicest dentist i ever had), he suggest me to do root canal treatment (rawatan matikan akar) for this tooth. I pun ok je la, nak tunggu sampai bila? nak menderita sampai bila?. picture of root canal treatment by this link Based on my experience doing RCT, the "most" painful part is when dentist want to created an opening untuk gigi, dia punya bunyi mesin drill tu.... ahhhh. cukuplah menceritakan semuanya. hihi. Then masa nak clean canals and infection tissue guna special instruments (endodontic file) tak de sakit mana pun, cuma nak bukak mulut luas luas tu payah la gak. haha. Bila dah siap clean canal sume doc akan letak permanent mate...
Assalamualaikum. Hi. Sebenarnya dah lama sangat teringin nak naik keretapiii. So that why bila ain ajak balik gua musang, kelantan on last thursday untuk attend kenduri kawin mak cik nya sekali dengan nak tangkap insects kat dalam hutan, jadinya tak dapat la nak ditolak walaupun terpaksa ponteng kelas hari khamis tu. Nak buat macam mana, semuanya dah dirancang dari awal. hehe. Apapun ini adalah pengalaman yang paling seronok dan tak akan dilupakan sampai bila-bila. :) First day. From wakaf bharu ke jerek baru, RM 5.60 untuk perjalanan empat jam rasanya sangat-sangat murah Akhirnya keretapi sampai pon. Suka dengar bunyi hon dia. p0o0o0o0on-p0o0o0o0on. Classic. Second day. Pagi jumaat dimulakan dengan aktiviti penangkapan insects. Tapi insects sume malas nak kuar sebab baru lepas hujan. But there are one species yang betul-betul active bila cuaca lembab macam ni... Natural papan gelongsor. Sudah berpenat lelah mendaki bukit rasa nya tak larat nak maen ...
Comments