cerita tentang buah

oh.i love fruits season!.Yelah..kiri kanan sepanjang jalan,berderet-deret stall buah2!meriah!, tp tahun ni durian kat kg x bp nk menjadi. Before balek tganu, abah dua kali beli durian, sedapp..sgt2 sedapp..amat2 sedapp!,sehingga menjilat kaki.eyh.jari.hehe. rugi lah sapa yg allergic durian..

hari tu housmate bawak balek byk sgt buah!, antara buah2 tu adlah buah manggis.. pastu ak belek la buah tu dr depan sampai belakang,lama gak la bfikir, then.. ak tanya housmate, "Husna, macam mana nk bukak buah manggis nie??" haha...lawak betol!!. nampak sgt ak dah lama tak makan manggis!keh3..

baru tadik p bilik ex roomate, dok tibai langsat yg dia beli kat pasar mlm ritu.. ak pon ngan excited nyer memuji langsat tersebut...pastu dia kata, nie bukan langsat lah! nie dokong!, bermati matian la ex roomate ak dok menegakkan dokong dia tu., pastu ak tanya lagik..pernah makan duku x?? same cam langsat... pastu dia n roomate kata.. eishhh.. duku tu lembut jelah..warna coklat.. ak kate x la!! duku cam langsat gk..xpuas hati!!!! at last, ktorg search google.. haha.. betol lah! dokong ngan langsat tu same je,, dokong tu name2 sampingn bagi langsat!,pastu cari duku..haha.betol la cam ak bygkn duku tu same cam langsat tp kulit dia tebal sikit.. abis tu mane datangnye buah yang warna coklat2 n lembut tu???? rupa-rupanya yg dorg maksudkn tu adalah CIKU!! ceh!! sengal betol..

*nangka?cempedak?haha..cempedak lah*

Psst:tetiba nk balek kg lak!!

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman | Root Canal Treatment (Rawatan Matikan Akar)

Jalan jalan | Pulau Redang , Redang Mutiara Beach Resort , Terengganu

Jalan jalan | Pantai Cahaya Negeri, Port Dickson, Negeri Sembilan