I like to eat weird foods! you?


I am listening anugerah juara lagu di radio sambil membuat lab report sambil b'blogging sambil berfacebook, sambil b'sms with friends!. haha. Ape tu.. 5 in 1, multitasking job!. I love to do it.haha.



Malam ni.. tetiba aku teringin nak makan........... UMAI!.




umai?. umai? tau tak ape tu? hehe..





tradaaaaaaa. ni la umai!!


Pinjam picture dari google!


Sedap sgt-sgt!. using raw fish/prawn and mix with chili, onion, lime, and etc. perap jap.. pastu makan ngan nasi putih. perghhhhhhhhhhh! terliurr! alaaa!


Start makan umai mase belajar kat Serawak dulu. Aku ni kadang-kadang suke je bedal makan pantang nampak menu kat kedai tu laen sket.haha. Lepas makan umai tu baru aku tahu, kebanyakkn umai kat Serawak dorang guna ikan you! ye salah. ikan yu!.




Pastu aku pernah makan ulat sagu atau ulat mulong!. tapi tu yang dah goreng lah!. haha. kalo yang fresh dan tergedik-gedik tu aku tak pernah try lagi. tapi akan cuba gak nnt! hahaha.

Pinjam picture lagi!.

Pastu kan.. aku pernah makan ikan buntal! ye. ikan yang ad duri-duri tu! ikan yang beracun tu! tapi jangan risau. ikan buntal tu leh makan, kalo ada orang yang pandai siang selamat lah untuk dimakan! hehe. terima kaseh dr.J yang memaksa kami untuk merasainya, kalo tak. tak leh la ak nak riak sikit yang ak pernah rasa ikan buntal.haha. tak baik!hehe.

Postmortem!!. erkkkss.. kalo bagi peluang nak makan? nak ke korang?.

Ok. Aku dah start mengolah cerita lain!.haha. Yang penting aku nak makan umai gak!. balek raya cina aku nak buat!!.haha. daaa semua!!

psst: Teringin nak makan BELALANG GORENG!! oh. diriku, baik anda diet!!.


Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman | Root Canal Treatment (Rawatan Matikan Akar)

Perempuan dan Kasut tumit tinggi