ada apa pada nama?

This day aku calling salah sebuah institute pertanian kat Johor, saje nk tanye if they take students for practical. Here are the conversation,

Me: Hello, institute pertanian bla.bla.?

Miss X: Ye. Institute pertanian bla.bla.

Me: Saye student UNISZA, nak tanye institute pertanian bla.bla ada amek student untuk latihan industry tak?

Miss X: Ye ada, tapi awak course ape ye?

Me: Bioteknologi Pertanian..

Miss X: kami Cuma mengambil student dip pertanian dan ijazah pertanian shj untuk latihan industry.

Me: *terpinga-pinga*. Tapi kami more kepada pertanian dan juge sikit biotech.

Miss X: Ye, hari tu ade student dari *** (jiran sebelah kusza), amek agrotech tapi pihak kami tak terima.

Me: ooo. Takpelah macam tu. Terima Kaseh.

.End conversation.

What do you think? Maybe certain orang tak rasa ape-ape lah kan?

Ada masalah ke name course yang aku amek ni? Kalo ikotkan subjek-subjek yang aku amek kat cni, pada pendapat ak 80% more kepada pertanian dan the rest adalah biotech. Hampa la jugak, sekarang kan Perdana Menteri kita pon bersungguh nak majukan biotechnology lagi-lagi biotech pertanian. Ak terfikir ape lah beza course ak dengan course pertanian? Boleh dikatakan kitorang belajar benda sama kot. Kenapa lak leh tolak mentah mentah disebabkan ade penambahan perkataan Biotechnology sebelum Pertanian tu? Mungkin polisi atau syarat-syarat institute d’orang kan? Aku nak kate ape. Aku bukan pengarah kat sane pon kan?* Hampa*

Sebenarnya, aku sangat-sangat sedih bila ada sesetangah tempat lebih tertarik nak ambil student dari uni yang vogue-vogue, yelah uni yang glemer-glemer. Memanglah, uni aku ni still fresh, still new, ak pon batch ke 4.. tapi ape salahnye bagi peluang sama rata? Bukan d’orang je nak kaut ilmu, kitorang pon macam tu gak!. Haha. Emoo! Entah lah. Speechless sudah!

Psst: Tolong dengarkn aku!.

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman | Root Canal Treatment (Rawatan Matikan Akar)

Perempuan dan Kasut tumit tinggi