mimpi..

*pagi2 lagi dah sampai kat stesen keretapii..wahhhh!! x sabar betoll nak trevel naek keretapi,jauh lak tu..mesti view dia lawa giler..haaa..keretapi da sampaiii..tp pelikk,, kenapa keretapi tu nampakk cam retro sangat..nampak lama..xpelah..masing2 sibok angkat beg..tp keretapii terus blah..x berhenti pon kat stesen tu..masing2 menjerit..aikk..nape xnk berhenti??..keretapii kedua pon mcm tu jugakk..semua frust!!,,semua ttdor kat stesen,sebab dorg kate yg keretapi yg nk pergi kat tempat ktorang tu akn dtg pukul 6 ptg..dah pukol 6!!,. keretapii dah sampai..ak yg tyme tu kat toilet terkocoh2 keluar sampaii terjatuh kat dalam lopakk air,,sadisss giler..dlm sejuk2 tu..ak naek gak,,takot terlepas.. naseb baek dorg dah chopkn tempat ak.. biler keretapii dah jalan..ad la sorg pakcik nieh tgh berdiri..ak kate la kat kwn ak yg dok kat depan..dok belakang,,kesian pakcik tu berdiri,bnyk pulak brg dia.. dia pon berganjak kat belakang.. "pakcik..dudukla kat cnie" kate ak..pakcik tu kate xpelah..ak pn pelawa lagik..pakcik tu pon duduk kat tmpat tu..dia angkt beg ak yg ad kat sebelah dia..ak ingt dia nk pass kat ak..tp tber2..dia larii trun keretapii tu ak pon pelikk.. ak ngan ad 2,3 org lelakii pon berlari turun dari keretapii tu kejar pakcik tu.. pakcik tu pencuri!!..naseb mase tu hujan dia tergelincir jatuh kat dlm lopakk air..ak terus amek beg ak..terus naek keretapii..*

citer d ats bukan rekaan..tp mimpi ak mlm tadik..

ngehh..ak bgn dr tdo dgn perasaan yg amat marah!! geram la jugak ngan pakcik tu..kita da buat baik..tp tu balasan yg kita dapat..xpatut..dlm realiti kehidupan kita pon macam tu jugak kan..ak pon pernah melaluinya..bila dah wat baek dgn org tu tp org tu tikam balek kita..ohhh..org macam tu la kalo boleh ak nk elak seumur hidup..

pepatah pon ad kate..
org berbudi kite berbahasa,org memberi kt merasa..

tp masyarakat sekarang xda lagik nk amalkn sikap macam tu..semua pentingkn diri sendiri..xlagi nk fikirkn perasaan org laen..ahh..manusiaa..mcm2 ragam..mcm2 perangaii...tp yg penting kite kena tahu menghormati org laen jugak..kalo kt nak diri kite dihormati juga..kn??..

ahh..x sangkaa..mimpii pon ajar ak benda2 yg berguna..haha..apa2 pon mmg ak cukop terasa dgn mimpi ak mlm tadikk..

psst...harap dpt mimpii dinner dgn TOP...walaaa:)

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman | Root Canal Treatment (Rawatan Matikan Akar)

Jalan jalan | Pulau Redang , Redang Mutiara Beach Resort , Terengganu

Jalan jalan | Pantai Cahaya Negeri, Port Dickson, Negeri Sembilan