Perempuan dan Kasut tumit tinggi

Assalamualaikum. http://www.emocutez.com

Hi. Every women love heels right? Actually heels bukan sahaja bertujuan untuk menambahkan ketinggian tapi ianya juga adalah untuk keyakinan certain individu dalam rutin seharian mereka. Dulu kita ingatkan peoples dari asia ni semuanya kecik-kecik, but the statistic reveals that korea women have average height 162.56cm and japanese women 158.8cm. With that height, kira agak tinggi la tu. Padanlah celebrity diorang looks fabulous tinggi aje kan? Dan mengikut statistic average height untuk lelaki Malaysia adalah 164.7cm dan wanita Malaysia adalah 153.3cm.

gee! gee! gee!

Actually, bukan nak cerita pasal height. Sebenarnya nak cerita pasal heels. Kadang-kadang bila kat shopping mall tengok kasut tumit tinggi mesti ada yang pelbagai jenis macam wedges la, stiletto la, pump la n banyak lagi. Dan semua kasut tu ada heel yang 1inch, 2inch, 3inch, dan ada yang sampai 10inch. Mak aihhhh! kalo 10 inch ko dah tinggi mana kak 0o0oii!? hehe.

Tiap kali tgk berapa inch kasot-kasot tinggi tersebut ak terpikir bp cm lak? hehe. Aku ni jenis yang lemah matematik, susah nak imiginasi tinggi selepas pakai heels dlm cm. So cara yang terbaik adalah meng convert tinggi kasut plus dengan tinggi sendiri guna converter telefon. hehe.

if 155cm + 1inch heels, so current tinggi 157.54cm


if 155cm+ 3inch heels, so current tinggi 162.62 cm
if 155cm + 5 inch heels, so current tinggi 167.70cm



if 155cm + 7inch heels, so current tinggi 172.78cm

if 155cm + 10 inch heels, so current tinggi 180.40cm!!  Tinggi nye awak!! hehe


P/s: Jadi kesimpulannya, pilih la heels yang sesuai dgn kita. Takot nanti orang ingat kita hantu galah la pulak!!


Comments

dear yayah said…
haha.. pakai pn xnmpak tinggi buat pe :) mcm saya
wan nur azleen said…
hehe. org kaki kecik senang je dapat saiz, comel2 lak tu design. hari tu merata cari kasot, berkenan. tapi xda saiz pulak. hmm :(

Popular posts from this blog

Pengalaman | Root Canal Treatment (Rawatan Matikan Akar)