its take a million of courage for donate the blood!!!


Assalamualaikum!

Hari ini saya telah berjaya menderma darah saya! yeah! After 2 tymes nak derma tak kesampaian akhirnya hari ini lah detik bersejarahnye! hahaha ^______^ Tadi pon hemoglobin pon just 12.8 daripada had lepas derma 12.5, so mmg darah saya agak kurang. hehe. betol lah, kena pisau sikit pon saya boleh pitam!.haha. Tadik pon my coursemate join jugak, so tahap k'nervousan tu tak seberapa lah! Best derma kat hospital sebab tak perlu nak berbaris panjang-panjang masa kempen, leh rehat lama-lama jugak, leh makan yang best-best gak! hehe. eyh! tu bukan isu nye! yang penting niat kita menderma untuk membantu orang lain kan?. thats the important one! (: ..



ok. this is the 1st step, check hemoglobin check group darah!, saya darah B+!

lepas tu, kite dengar pulak kaunseling!,hehe.

bila rasa agak lama nk tunggu turn, kite bergambar lagi!,hehe



eieu! tak sakit! sumpah! walau jarum sebesar lidi cungkil gigi! hehe


Yayah!,, next tyme makan byk2, nnt kite drma lagi!


peace! ^_____^

tu darah saya! banyak jugak! eiui!

my blood tgh record!, (;

and at last, this we get!, a certificate.

Thanks nurse-nurse bank darah Hospital Sultanah Nur Zahiriah!,


Psst: give blood give life. renungkan selamat beramal!,








Comments

dear yayah said…
aik, x perasan pun entri ni.. ke sbb tyme tuh x rjin blogwalking ek.. huhu.. teringat time ni, mkn sedap.. ahaha

Popular posts from this blog

Pengalaman | Root Canal Treatment (Rawatan Matikan Akar)

Perempuan dan Kasut tumit tinggi